4 Sebab Mengapa Anda Perlu Ada Telekung Travel

4 Sebab Mengapa Anda Perlu Ada Telekung Travel

Posted by ZAAHARA .COM on

Telekung Travel - telekung yang perlu dimiliki oleh setiap Muslimah yang bekerja, belajar, selalu berjalan mahupun untuk golongan ibu yang tidak berkerja tetapi selalu membawa anak keluar untuk aktiviti seperti tuisyen, sekolah dan sebagainya .

 

4 sebab mengapa anda perlu miliki travel telekung

  1. Ringan dan mudah dilipat

Telekun Travel membantu golongan wanita Muslimah yang tidak mahu dibebani dengan telekung biasa yang berat iaitu sekitar 1.5kg hingga 2kg. Praktikaliti adalah sesuatu yang diperlukan. Dalam keadaan yang sibuk, telekung travel dapat membantu dari segi saiz dan berat kerana telekung travel biasanya mempunya berat yang ringan sepertin 600g hingga 800g.

Telekung travel adalah jenis telekung yang biasanya  sangat selesa dan ianya biasanya boleh dilipat dengan kemas ke dalam beg tali kecil, sesuai untuk mereka yang selalu memandu ke sana sini.

Sekiranya anda seorang wanita Muslim yang bekerja atau terus keluar dari rumah untuk melakukan pelbagai perkara untuk keluarga, maka anda pasti memerlukan telekung travel sendiri.
Telekung Travel dalam bag

  1. Mudah dibawa

Muslimah yang selalu bergerak,  harus mempunyai telekung travel yang sangat senang dibawa. Sebilangan besar telekung travel ini dilipat dengan sangat kemas dan tidak mengambil banyak ruang setelah anda memasukkannya ke dalam beg kecil anda.

Biasanya, wanita merasa menyusahkan apabila mereka harus membawa banyak beg ketika mereka dalam perjalanan. Orang selalu memilih hanya membawa satu beg dan beg itu adalah beg tangan. Jarang sekali kita cenderung membawa banyak beg.

Tetapi dengan telekung travel, anda tidak perlu memeningkan kepala kerana membawa banyak beg. Telekung Travel, apabila dilipat dan disimpan di dalam beg masing-masing sangat kecil dan mengambil sedikit ruang sehingga seseorang dapat menyimpannya di dalam beg tangan mereka sendiri (dengan syarat beg tangan itu cukup besar).

Selagi anda mempunyai beg tangan bersaiz sederhana, telekung travel pasti sesuai anpa masalah.

3. Untuk wanita berkerjaya

Sebab seterusnya mengapa telekung travel adalah mustahak bagi setiap wanita yang bekerja di bandar kerana ia sangat selesa dipakai. Apabila anda selalu memandu atau berkeliling ke mana-mana, anda pasti akan merasa sangat kesal dengan keadaan yang tidak selesa terutama memikirkan kelembapan dan kepanasan negara kita.

Sekali tidak dapat membantu tetapi berakhir kekacauan yang melekit dan bau pada waktu anda berhenti untuk berehat atau menunaikan solat.

Telekung travel memberikan anda pengalaman berangin yang selesa dan indah kerana kebanyakan telekung biasa terdiri daripada kain berkualiti tinggi dan berat justeru tidak sesuai untuk yang selalu bergerak.


Telekung Tan ravel yang ringan d


Telekung kami sendiri; Telekung Zaahara terbuat dari Kapas Cina yang lapang, ringan dan sangat selesa untuk disentuh.


Bahan yang digunakan untuk membuat telekung travel termasuk kapas Cina, kain parasut, satin crepe, kapas, cotton-cream dan banyak lagi. Semua kain ini bukan sahaja sangat halus dan bernafas, tetapi juga nipis dan tidak mudah dilipat. Sebaik sahaja anda melipat kain dengan ukuran yang betul yang sesuai dengan beg perjalanannya, anda akan melihat bahawa telekung ini tidak kental atau tebal.

4. Keselesaan untuk bersolat

Selain itu, telekung travel juga tidak terlalu berat pada pemakainya dan oleh itu, membuat pengalaman yang selesa dan indah ketika menunaikan solat. Wanita di mana-mana juga akan merasa kurang bersemangat untuk membawa telekung yang mereka tahu tidak akan menurunkan beg tangan mereka.

Dengan beg perjalanan kecilnya yang menggemaskan, telekung travel pastinya bukan produk berat yang akan menyukarkan wanita untuk membawanya.

Telekung Travel ketika bersolat


← Older Post Newer Post →

Comment

  • My name is Matt. I’m here to say a very big thanks to Priest Salami and his great Oracle for saving my marriage. No one would have believe that I and my wife will ever come back together again as lovers. But this great spell caster reunited us in just 48hours. Priest Salami is truly a real and honest online spell caster. Contact him now on: purenaturalhealer@gmail.com. Whatsapp number: +2348143757229

    Matt on

Leave a comment

ZAAHARA'S WRITERS CORNER

RSS

Time to feed the soil and mental well-being

By ZAAHARA .COM

It’s time to feed your soul.   These days, you hear a lot of talks and awareness on taking care of our mental & emotional...

Read more
Dates or Kurma - the most sought after food during the month of Ramadhan
ajwa dates ajwa nabi kurma ajwa

Dates or Kurma - the most sought after food during the month of Ramadhan

By ZAAHARA .COM

The Prophet (ﷺ) said, “If somebody takes some `Ajwa dates every morning, he will not be affected by poison or magic on that day till...

Read more