Telekung kanak-kanak ini dibeli oleh ibunya agar anaknya yang berumur 5 tahun dapat belajar bagaimana pengalaman solat jemaah ke haji. Alhamdulillah. Ibunya memberitahu Zaahara bahawa kanak-kanak ini sudah mula cintakan solat kerana telekung kanak-kanak y

Ajar Anak Tentang Haji Melalui Telekung

Posted by ANAS PAWAN CHIK on

Ramai dikalangan rakan-rakan saya yang selalu tertanya-tanya bagaimana cara yang mudah dan simple supaya mereka  boleh  educate anak mereka untuk menjadi lebih beriman dan suka kepada solat.

Jawapan kepada persoalan ni sebenarnya mudah dan InsyaAllah boleh dipraktikkan bersama.

Pertama sekali, tanya kepada diri sendiri iaitu kita sebagai ibu bapa adakah kita mengajar anak kita melalui perbuatan atau percakapan.

Tanpa kita sedari, lebih ramai ibu-bapa yang terdiri dari golongan bawah 40'an kini lebih gemar mengajar anak mereka melalui perbuatan tanpa paksaan.

Contohnya sekiranya anak kita masih kecil, sudah tentu tidak mudah untuk kita mengajar solat kalau kita sendiri tidak solat.

Baru-baru ni, salah seorang customer kami telah mendapatkan Telekung Kanak- Kanak dari kami iaitu Telekung Little Miss Aisya kerana anaknya inginkan telekung yang sama seperti orang yang ke haji. Ibunya tanpa banyak berfikir terus mendapatkan satu telekung dari www.zaahara.com dan sehari kemudian ibunya dah hadiahkan satu telekung kepada anaknya.

Anak kecilnya yang comel bernama Sofea dengan pantas terus melompat kegembiraan kerana beliau sudah miliki pakaian solat yang sama seperti orang yang ke Makkah.

Allah Maha Besar.

Tidakkah ini namanya 'emulate by example' atau dengan erti kata lain, meniru dengan cara meneladani.

Syabas kepada ibunya kerana tidak teragak-agak untuk dapatkan satu set telekung kanak-kanak demi memimpin anaknya ke syurga.

← Older Post Newer Post →

Leave a comment

ZAAHARA'S WRITERS CORNER

RSS

Time to feed the soil and mental well-being

By ZAAHARA .COM

It’s time to feed your soul.   These days, you hear a lot of talks and awareness on taking care of our mental & emotional...

Read more
Dates or Kurma - the most sought after food during the month of Ramadhan
ajwa dates ajwa nabi kurma ajwa

Dates or Kurma - the most sought after food during the month of Ramadhan

By ZAAHARA .COM

The Prophet (ﷺ) said, “If somebody takes some `Ajwa dates every morning, he will not be affected by poison or magic on that day till...

Read more